Udslip af regnbueørred

Udslip af regnbueørred 2023

Udslip af regnbueørred i 2022

Kystregnbuer november 2022

Lørdag den 19 november fiskede vi tre mand ved kysten nord for Korsør. Først var vi ved Mullerup Havn. Der var masser af fiskere, med ingen fisk. Så kørte vi lidt mere mod nord ved Dalby Strand. Her så vi de første flokke. Jeg så en flok svømme hen til Ole. Prajede ham og han fik en på foderpilleflue lige for næsen af ham. Senere svømmede flokken over til Lars. Han krogede en, men den slap fri. Vi fiskede der en tid, men så var flokkene passeret. Vi kørte så syd på til Drøsselbjerg Strand. Her så vi en flok fluefiskere og det tydede på fisk under land. Og så blandede vi os i balladen og Lars fik en flot regnbue.

Jeg så en flok nord for, som jeg kunne på alene og efter flere forsøg lykkedes det. Jeg fik den fedeste fisk.

Fed regnbue på 4 kilo med Fyggi skumflue den 19. november 2022

Foderpillefluer til de første undslupne fisk, skumfluer til de næste der begynder at æde, og naturimitation til de vilde kystregnbuer læs mere….

Udslip fra Musholm i 2022

Den 11. november påsejlede en fiskerbåd opdrætsanlægget ved Musholm. 70 000 store regnbueørreder slap ud. Mange fisker nu ivrigt efter dem på kysten mellem Korsør og Kalundborg.

I august 2022 undslap 50 tons fisk fra et dambrug i Troldhede. Det lokale skybrud fik vandet til at stige 1,5 meter. Fiskene svømmede ud i Tunå, derefter til Vorgod å og Skjern Å. Læs om nogle fangster af dem i Vorgod å.

Udslip af regnbueørred i 2021

Udslip af regnbuer i årenes løb

I november 2021 er der undslupne regnbuer fra Musholm i Lillebælt og ved Snaptun i Horsens Fjord.

Fangst rapport i november 2021

Jeg fangede 14 regnbueørreder på en ø i Horsens Fjord i 2021. Fik et tip af en landsmand fra Fyn.

To gange mere var jeg på jagt efter regnbuerne. Anden gang fik jeg en flot fisk på 4,5 kilo. Den blev fileteret og smager rigtig godt til julebordet.

Det var lidt svært at se fiskene, da det blæste op om eftermiddagen. Men jeg så dem nogle steder. Og sidst på eftermiddagen så jeg flokke, jeg kunne fiske på. Ved at lægge kastet foran flokken blev de ikke så skræmte, og jeg kunne få flere i en flok. Så flyttede de sig til sidst, men dukkede op igen 20 meter længere henne. De huggede konstant lige indtil skumringen, så fortsatte de med at svømme rundt, men huggede ikke længere, selvom jeg prøvede mange forskellige fluer – også sort krible-krable.

Udslip af regnbueørred i Horsens Fjord. Regnbuer på Fyggi flue

Rejer og småfisk på menuen

Tredje gang fik jeg også fisk, men nu var de blevet mere sky og der var kun en lille flok tilbage med nogle små slanke fisk. Til gengæld kunne jeg se, at de var begyndt at tage føde til sig. Hundestejler og rejer i maveindholdet betød, at fiskene så småt er begyndt at vænne sig til livet i vildmarken.

Regnbuer fra Horsens Fjord 2021

Fangst rapport i november 2021

Læs mine fangstrapporter fra 2016 hvor jeg også brugte en lille gul fluo pattegris, nogle gange med skum. Med Fyggi gummiben bliver den som en krible krable flue. Det er Fyggi der duer.

Udslip af regnbuer i årenes løb

Læs mine fangstrapporter fra 2016 hvor jeg også brugte en lille gul fluo pattegris, nogle gange med skum. Med Fyggi gummiben bliver den som en krible krable flue. Det er Fyggi der duer.

Fluer til burhøns – regnbueørred

Udslip af regnbuer

Regnbueørred undsluppet fra Årø november 2019. Sådan lyder rygterne på sociale medier her først i november. Det bliver spændende at se, som de svømmer til Fyn ligesom i 2016. Her blev fiskene døbt til Assens Laks og fanget med stor iver.

Der var cirka 80.000 regnbueørreder der slap ud af at havbrug i Lillebælt først i oktober måned 2016. Det skete da et fragtskib på forkert kurs sejlede ind i buret.

1 kommentar til “Udslip af regnbueørred”